Βασικά Ευρήματα που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Interact του IAB Europe:
• 426,9 εκ. Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν το internet (65%), περνώντας 14,8 ώρες την εβδομάδα online
• Το 1/3 (37%) των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο internet χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές
• «Παραδοσιακές» συνήθειες, οπως η καθημερινή ενημέρωση περνούν online με περισσότερους από 9 στους 10 Ευρωπαίους χρήστες internet να επισκέπτονται ενημερωτικά websites.
• Οι Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν το Internet παρακολουθώντας ταυτόχρονα τηλεόραση
• Το Internet έχει γίνει βασικό κανάλι επικοινωνίας των brands με τους καταναλωτές, με 4 στους 10 Ευρωπαίους χρήστες Internet να συμφωνούν πως ο τρόπος με τον οποίο το brand επικοινωνεί με αυτούς online είναι πολύ σημαντικός.
• 96% των Ευρωπαίων χρηστών Internet χρησιμοποιούν το Internet για να πραγματοποιήσουν έρευνα αγοράς προτού αγοράσουν, ενώ το 87% πραγματοποιεί online αγορές.
Συνδυάζοντας περισσότερα από 50.000 online ερωτηματολόγια, τηλεφωνικές και προσωπικές συνεντεύξεις σε 28 ευρωπαϊκές αγορές, η Mediascope αποτελεί πλέον μία από τις κύριες πηγές πληροφόρησης σχετικά με την κατανάλωση των μέσων και online συνηθειών στην Ευρώπη.
INTERNET ΠΑΝΤΟΥ, ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ
426,9 εκ. Ευρωπαίοι μπαίνουν στο Internet κάθε βδομάδα (65%) με περισσότερους από το 1/3 αυτών (37%) να συνδέονται χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές.Το 64% συνδέεται μέσω υπολογιστή (415,7 εκ.) και το 21% μέσω κινητού τηλεφώνου (139,2 εκ.). Η χρήση του διαδικτύου μέσω υπολογιστή είναι πιο δημοφιλής στη Νορβηγία και την Ελβετία (89%) και οι χρήστες είναι πιο πιθανό να είναι μεταξύ 25 – 44 ετών (44%). Οι mobile χρήστες είναι πιο πιθανό να είναι μεταξύ 16 – 24 ετών (30%), ενώ η χρήση του διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου είναι πιο δημοφιλής στη Μεγάλη Βρετανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, όπου περισσότεροι από 4 στους 10 χρήστες συνδέονται μέσω κινητού.
Ο χρόνος που δαπανάται στο Internet διαφοροποιείται ανάλογα με την συσκευή που χρησιμοποιείται. Οι Ευρωπαίοι καταναλώνουν συνολικά 14,8 ώρες την εβδομάδα online. Εκείνοι που χρησιμοποιούν υπολογιστή καταναλώνουν κατά μέσο όρο 13,3 ώρες online, όσοι συνδέονται μέσω κινητού τηλεφώνου 9,4 ώρες ενώ όσοι συνδέονται μέσω tablets 9,3 ώρες την εβδομάδα. Για όσους συνδέονται μέσω παιχνιδοκονσόλας, οι ώρες ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 6,8 την εβδομάδα.
% ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ INTERNET ΜΕΣΩ Η/Υ | % ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ INTERNET ΜΕΣΩ ΚΙΝ.ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ | |
Ευρωπαϊκός Μ.Ο | 64% | 21% |
Δυτική Ευρώπη | 79% | 31% |
Βόρεια Ευρώπη | 86% | 36% |
Νότια Ευρώπη | 59% | 19% |
Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη | 53% | 14% |
- Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη – Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Τουρκία, Ουκρανία
- Βόρεια Ευρώπη – Νορβηγία, Σουηδία, Δανία, Φινλανδία
- Νότια Ευρώπη – Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ελλάδα
- Δυτική Ευρώπη – Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ελβετία, Ολλανδία, Αυστρία, Ιρλανδία
ΤΟ INTERNET «ΑΠΟΡΡΟΦΑ» ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΜΕΣΑ
Αυτό που ξεχωρίζει σε αυτό το κύμα της έρευνας είναι το ποσοστό των «παραδοσιακών» μέσων που πλέον καταναλώνεται online:
• Το 91% των χρηστών Internet ενημερώνεται online (388,5 εκ.) – οι άνδρες είναι πιο πιθανό να διαβάσουν ειδήσεις online από ότι οι γυναίκες (93% έναντι 89% αντίστοιχα), ενώ η ηλικιακή ομάδα 35-54 είναι η πλέον πιθανή να διαβάζει ειδήσεις online.
• Το 73% των χρηστών Internet παρακολουθούν τηλεόραση online (311,6 εκ.) με πιο πιθανές τις ηλικίες 14-24 (83%) και τις ηλικίες 35-44 (81%)
• Το 67% των χρηστών Internet ακούν ραδιόφωνο μέσω internet (286 εκ.). Το ποσοστό εκτινάσσεται στο 81% για τις ηλικίες 16-24, ενώ οι άντρες είναι πιο πιθανό να ακούν ραδιόφωνο online από ότι οι γυναίκες (68% και 66% αντίστοιχα).
ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΝΕΑ ONLINE | ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ONLINE | ΑΚΟΥΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ONLINE | |
Σύνολο Ευρώπης | 91% | 73% | 67% |
16-24 | 89% | 83% | 81% |
25-34 | 92% | 70% | 67% |
35-44 | 93% | 81% | 78% |
45-54 | 93% | 70% | 60% |
55+ | 90% | 67% | 57% |
Aνδρες | 93% | 73% | 68% |
Γυναίκες | 89% | 74% | 66% |
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι ένα εντυπωσιακό 48% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Internet ενώ παράλληλα παρακολουθούν τηλεόραση (297,4 εκ.) και το 16% του συνολικού χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης γίνεται ταυτόχρονα με χρήση Internet. Οι πιο έντονοι Ευρωπαίοι TV/online multi-taskers είναι οι Νορβηγοί (70%) ακολουθούμενοι από τους Γάλλους (68%) και τους Βρετανούς (62%). Τα καλά νέα για τους διαφημιζόμενους είναι πως το 1/3 (33%) των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το Internet ενώ παρακολουθούν τηλεόραση δηλώνουν πως η online δραστηριότητά τους είναι πιθανό να σχετίζεται με το πρόγραμμα που παρακολουθούν στην τηλεόραση. Έτσι, δημιουργείται μία σημαντική ευκαιρία για τα brands να προσεγγίσουν τον καταναλωτή μέσω και των δύο μέσων.
Η Alison Fennah (Vice President of Research and Marketing IAB Europe) αναφέρει ότι: «Δεν είναι πλέον λογικό να θεωρούμε την χρήση του Internet ως μία απομονωμένη δραστηριότητα. Η ευρεία ποικιλία συσκευών που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να συνδεθούν στο Internet και ο βαθμός που το κάνουν αυτό ενώ καταναλώνουν άλλα μέσα, υποδεικνύει τον βαθμό στον οποίο εμπλέκονται οι άνθρωποι σήμερα με το Ιnternet. Για παράδειγμα, πολλοί Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν το Internet ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούν τηλεόραση και το 1/3 από αυτούς καταναλώνουν συμπληρωματικό περιεχόμενο. Οι εταιρίες οι οποίες καταννοούν και προσαρμόζονται σε αυτές τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες θα είναι αυτές που θα πετύχουν μελλοντικά.»
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ BRANDS ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ DIGITAL
To Internet έχει γίνει ένας ουσιαστικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ brands και καταναλωτών.
• Το 51% των καταναλωτών αναφέρει πως το Internet τους βοηθά να επιλέγουν καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες
• Το 47% τείνει να αναζητεί περισσότερες πληροφορίες για προϊόντα που διαφημίζονται online
• Το 46% των χρηστών του internet επισκέπτεται συχνά τις ιστοσελίδες των αγαπημένων τους brands
• Το 41% των Ευρωπαίων χρηστών συμφωνεί ότι ο τρόπος με τον οποίο τα brands επικοινωνούν στο διαδίκτυο είναι σημαντικός
• Το 30% των χρηστών του Internet είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόν ενός brand που ακολουθούν σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.
Το 96% των Ευρωπαίων χρηστών Internet πραγματοποιεί online έρευνα αγοράς, το 87% αγοράζει online και σχεδόν το 1/5 (19%) των συνολικών αγορών πραγματοποιείται μέσω Internet. Μέσα σε 6 μήνες, οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν ¤188 δις σε αγορές προϊόντων και υπηρεσιών – κατά μέσο όρο ¤544 ανά Ευρωπαίο online shopper. Οι Νορβηγοί ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά σε αγορές (¤1,162) ακολουθούμενοι από τους Σουηδούς (¤919) και τους Δανούς (¤894). Οι Βρετανοί χρήστες δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους online (32%) ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς (25,4%).
Η Alison Fennah καταλήγει: «Ως καταναλωτές έχουμε πρόσβαση σε μία ποικιλία μέσων και ο τρόπος που καταναλώνουμε συνεχίζει να εξελίσσεται. Η έρευνα Mediascope βοηθά στην κατανόηση του αντίκτυπου που έχουν αυτές οι αλλαγές στον τρόπο που συμπεριφερόμαστε – στο τι παρακολουθούμε, τι διαβάζουμε, ποια brands προτιμούμε και ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουμε. Αυτό που συμπεραίνουμε από την έρευνα του 2012 είναι το πώς το Internet χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά μέσα. Οι καταναλωτές δεν αποκλείουν κανένα μέσο αλλά χρησιμοποιούν πολλαπλές συσκευές απολαμβάνοντας μία ευρεία ποικιλία μέσων. Για τους διαφημιζόμενους, αυτές οι πληροφορίες είναι απαραίτητες για να μπορέσουν να προσαρμοστούν και να αναπτύξουν σχέσεις με τους καταναλωτές.»
Παρατηρήσεις:
H έρευνα Mediascope Europe ξεκίνησε το 2003 καλύπτοντας 5 αγορές, ενώ το 2004 κάλυψε 10 αγορές, το 2010 15 αγορές και πλέον, το 2012, καλύπτει 28 Ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Το fieldwork πραγματοποιήθηκε σε 28 αγορές – Μ. Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ελβετία, Τουρκία, Αυστρία, Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Φινλανδία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία and Ουκρανία – τον Φεβρουάριο 2012. Ακολουθήθηκε συνδυασμός offline & online ερωτηματολογίων, με quotas ηλικίας, φύλου, μορφωτικού επιπέδου και περιοχών, ώστε να επιτευχθεί σωστή αντιπροσώπευση του δείγματος στον πληθυσμό.
Πηγή: kathimerini.gr