google logoΤα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα αποτελέσουν σύντομα πραγματικότητα στους δρόμους της Νεβάδα, καθώς οι αρχές της πολιτείας ενέκριναν την πρώτη άδεια αυτό-οδηγούμενου οχήματος στην Αμερική. Το πρώτο τέτοιο όχημα που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους θα είναι ένα Toyota Prius, τροποποιημένο από τη Google, η οποία πρωτοπορεί στον τομέα της τεχνολογίας των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.

Η πρώτη διαδρομή του οχήματος συμπεριλάμβανε και ένα πέρασμα από την περίφημη κεντρική λεωφόρο του Λας Βέγκας.
Εντωμεταξύ, και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν την εξασφάλιση αντίστοιχων αδειών στη Νεβάδα.

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί βιντεοκάμερες, τοποθετημένες στην οροφή, αισθητήρες ραντάρ καθώς και ένα μηχανισμό λέιζερ για τον υπολογισμό αποστάσεων, προκειμένου να «βλέπει» τα άλλα οχήματα.

Σε προηγούμενο στάδιο οι μηχανικοί της Google δοκίμασαν το αυτοκίνητο στους δρόμους της Καλιφόρνια, με τη διαδρομή να περιλαμβάνει και ένα πέρασμα από τη γέφυρα Γκόλντεν Στέιτ, στο Σαν Φρανσίσκο.

Σε όλη τη διάρκεια εκείνων των δοκιμών, στο όχημα βρισκόταν έμπειρος οδηγός, έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος, σε περίπτωση σφάλματος του λογισμικού.

Σύμφωνα με το σχεδιαστή λογισμικού Sebastian Thrun, το αυτοκίνητο έχει καλύψει 224.000 χιλιόμετρα χωρίς να σημειωθεί κανένα ατύχημα, με εξαίρεση μία περίπτωση όπου σε κάποιους σηματοδότες χτυπήθηκε ελαφρά στον προφυλακτήρα από όχημα το οποίο ακολουθούσε.

Ο Bruce Breslow, προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οχημάτων της πολιτείας της Νεβάδα, θεωρεί ότι τα οχήματα χωρίς οδηγό αποτελούν «τα αυτοκίνητα του μέλλοντος».

Η Νεβάδα μετέβαλε τη νομοθεσία της το Μάρτιο, προκειμένου να επιτραπεί η κίνηση οχημάτων χωρίς οδηγό. Μακροπρόθεσμα, πρόθεση των αρμοδίων είναι να δοθούν άδειες σε πολίτες ώστε να κυκλοφορούν τέτοια οχήματα.

Στο αυτοκίνητο της Google χορηγήθηκαν κόκκινες πινακίδες κυκλοφορίας, ώστε να διακρίνεται στο δρόμο. Στις πινακίδες εμφανίζεται το σύμβολο του απείρου, δίπλα στον αριθμό 001.

Άλλες πολιτείες, μεταξύ των οποίων η Καλιφόρνια, προωθούν αντίστοιχες αλλαγές στη νομοθεσία.

«Η συντριπτική πλειοψηφία των τροχαίων οφείλεται σε ανθρώπινο σφάλμα», δήλωσε ο Γερουσιαστής της Καλιφόρνια Alex Padilla, εισηγούμενος τη νομοθεσία.

«Μέσα από τη χρήση υπολογιστών, αισθητήρων και άλλων συστημάτων, ένα αυτόνομο όχημα έχει τη δυνατότητα να αναλύει το οδηγικό περιβάλλον ταχύτερα και να χειρίζεται το όχημα με μεγαλύτερη ασφάλεια».

Πηγή: insomnia.gr
Pin It