H online διαφήμιση, η οποία ήταν κάποτε το όχημα για τα νεότερα κοινά και τους «βαρείς» καταναλωτές, έχει πλέον γίνει βασικό επικοινωνιακό εργαλείο για τις προεδρικές εκλογές του 2012. Την ώρα που οι πιθανοί ψηφοφόροι στο Nιου Χάμσαϊρ και στην Αϊόβα ψάχνουν στο Ιντερνετ, πιθανόν βλέπουν διαφημίσεις για τον Ρεπουμπλικανό Μιτ Ρόμνι και για τον Μπαράκ Ομπάμα παράλληλα με διάφορα μηνύματα προσφορών για παπούτσια και δώρα κατά τη διάρκεια των εορτών.
Τα μηνύματα ακολουθούν μετά αυτούς τους ψηφοφόρους στο Web, «αναδυόμενα» σε ειδησογραφικές ιστοσελίδες, σε αναζητήσεις της Google και σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook.
H online διαφήμιση, η οποία ήταν κάποτε το όχημα για τα νεότερα κοινά και τους «βαρείς» καταναλωτές, έχει πλέον γίνει βασικό επικοινωνιακό εργαλείο για τις προεδρικές εκλογές του 2012. Αν και λίγοι περιμένουν ότι τα ιντερνετικά διαφημιστικά μηνύματα θα ξεπεράσουν, κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον, την ισχύ των τηλεοπτικών, οι σύμβουλοι στρατηγικής λένε ότι οι online διαφημίσεις μάλλον είναι η πιο αποτελεσματική, οικονομική και ισχυρή μέθοδος να προσεγγίσεις τους ψηφοφόρους.
«Η online διαφήμιση έχει τη δυνατότητα να στοχεύει το κοινό της. Δεν υπάρχει κάτι παράλληλο σε κανένα άλλο μέσο», λέει ο ψηφιακός διευθυντής του Ρόμνι, Ζακ Μόφατ. «Η τηλεόραση μπορεί να είναι αποτελεσματική για την μετάδοση ενός μηνύματος σε μεγαλύτερο κοινό, αλλά για ‘χρήση’, το Ιντερνετ είναι πιο δυνατό». Οι online διαφημίσεις βασίζονται σε συγκεκριμένα στοιχεία, σε ταχυδρομικούς κώδικες, δημογραφικά δεδομένα και κυρίως, το ιστορικό πλοήγησης στο Διαδίκτυο. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι όποιος επισκέφτηκε την ιστοσελίδα του Ομπάμα θα αρχίσει να βλέπει σχετικές διαφημίσεις σε διάφορες ιστοσελίδες. Την ίδια στιγμή, όσοι χρησιμοποιούν την Google για αναζήτηση πληροφοριών για τους Ρεπουμπλικανούς υποψήφιους, θα παρατηρήσουν ότι κάθε φορά που θα βλέπουν ένα τηλεοπτικό σόου, θα τους εμφανίζεται και ένα μικρό σποτάκι από την καμπάνια του Ρόμνι.
O Αντριου Ροος, στέλεχος της Google που έχει πελάτη τους Δημοκρατικούς και τη διαδικτυακή καμπάνια τους στο Ιντερνετ λέει χαρακτηριστικά: «Θέλεις να ‘πιάσεις’ τους ανθρώπους όταν μπορούν να σε προσέξουν και να τους ρωτήσεις αν θέλουν να δραστηριοποιηθούν, είτε με το να στείλουην χρήματα ή να παρακολουθήσουν ένα offline γεγονός. Πρόκειται για μια παλιομοδίτικη αρχή οργάνωσης αλλά λειτουργία μια χαρά στην online εποχή».
Αν και οι έρευνες δείχνουν ότι 9 στους 10 χρήστες δε δίνουν σημασία στα online μηνύματα, οι σύμβουλοι επικοινωνίας δείχνουν να πιστεύουν στην ισχύ του Web. Το 2008, ο Ομπάμα και ο Ρεπουμπλικανός αντίπαλός του Τζον Μακέιν, έκαναν περιορισμένη χρήση online διαφημίσεων. Στις εκλογές του 2010, όμως, η χρήση αυξήθηκε όταν το 85% των κορυφαίων αναμετρήσεων για τη Βουλή των Αντιπροσώπων και 600 ομάδες συμφερόντων αγόρασαν διαφημίσεις (display ads) από τη Google.
Πηγή: kathimerini.gr
ΗΠΑ: Βασικό εκλογικό εργαλείο οι online διαφημίσεις
- Λεπτομέρειες